10 czerwca 2013

Prosta szarlotka sypana



Dwa wielkie jabłka czekały w koszyku i nie dawały mi spokoju już od kilku dni. Jednak po pracy, grzebaninie w balkonowym ogródku i domowych obowiązkach kompletnie nie miałam siły bawić się jeszcze w pieczenie ciasta. Jabłka ciągle czekały... więc zabrałam się za stworzenie szybkiego deserku :).

Szarlotka sypana to jedno z szybszych ciast z udziałem jabłek i cynamonu



Do miski wsypujemy mąkę, kaszę mannę, cukier, proszek do pieczenia i 1 łyżkę cynamonu. Wszystko dokładnie mieszamy. Na lekko wysmarowaną masłem formę do tart (ja użyłam taką o średnicy 27cm) wysypujemy 1/2 mieszanki, nakładamy starte na grubych oczkach tarki jabłka i posypujemy łyżką cynamonu. Jabłka lekko dociskamy. Na górę wysypujemy równo resztę suchych składników. Masło lub margarynę kroimy w 2-3milimetrowe paseczki i układamy dość gęsto na górze. 
Piekarnik rozgrzewamy do 180stopni i pieczemy godzinę. Po wyjęciu z piekarnika zostawiamy chwilę do lekkiego ostudzenia, wtedy ciasto będzie bardziej zwarte. Podawać najlepiej z lodami waniliowymi :D.
Dla posiadaczy starego gazowego piekarnika bez górnej grzałki: pieczenie 30min w 180stopniach a kolejne 30 w 200 stopniach, aczkolwiek zawsze zalecam sprawdzanie na bieżąco patyczkiem pod koniec pieczenia :).


1 komentarz:

  1. Uwielbiam połączenie cynamon-jabłka, a takiej wersji szarlotki jeszcze nie jadłam. Przepis na pewno wypróbuję! Zdjęcia bardzo smakowite ;)

    OdpowiedzUsuń